Radczyni Urzędu Miejskiego w Nowej Soli Iwona Sondej-Barriga obchodzi jubileusz pracy. Prezydent Wadim Tyszkiewicz podziękował pani Iwonie za dotychczasową pracę życząc jednoczesnie sukcesów zawodowych i wielu radości w życiu. Do życzeń dołączają pracownicy UM!
Paweł Małek z Wydziału Organizacyjnego nowosolskiego Urzędu Miasta obchodzi jubileusz pracy. Z tej okazji prezydent Wadim Tyszkiewicz złożył panu Pawłowi gratulacje, życząc jednocześnie zdrowia i radości z wykonywanej pracy. Do życzeń dołączają pracownicy UM!
Informujemy, że kapituła konkursu podjęła w piątek decyzję o przedłużeniu naboru do konkursu o nowosolską nagrodę gospodarczą Ambasador. Termin przyjmowania zgłoszeń upłynie 18 października. Do tego dnia można składać formularze konkursowe w biurze nagrody, które prowadzi nowosolski oddział OPZL. Pierwsze zgłoszenia są już złożone. Mamy informacje że szykowane są następne. Stąd przedłużenie.
O konkursie:
Ambasador to bezpłatny konkurs dla firm z terenu powiatu nowosolskiego, które oceniane są w pięciu obszarach, w tym w nowej kategorii dla firm innowacyjnych.
W konkursie mogą wziąć udział firmy mające siedzibę lub prowadzące działalność na terenie powiatu nowosolskiego. Przedsiębiorcy, którzy chcą wziąć udział w konkursie wypełniają formularz zgłoszenia do nagrody. Formularz jest stosunkowo prosty i składa się z trzech stron. Jest identyczny dla firm ubiegających się o statuetkę za efekty gospodarcze, jak za odpowiedzialny biznes, czy innowacyjność.
Co będzie decydować o tym, kto dostanie statuetkę Ambsadora? Kryteria oceny są publiczne i zapisane w regulaminie konkursu. Kapituła bierze pod uwagę promocję frmy, zmianę zatrudnienia, inwestycje, a nawet tak subtelne sprawy jak przygotowanie zawodowe uczniów. W przypadku nowej kategorii innowacyjność, kapituła bierze pod uwagę to na czym polegała stosowana innowacyjność, przypatruje się, czy było to powielenie czegoś, co już funkcjonuje np. w mieście, czy całkiem nowy pomysł. Ważne jest też, jakie są efekty zastosowania nowych rozwiązań, i czy powstały one dzięki współpracy z naukowcami, ośrodkami badawczymi, czy parkami technologicznymi. Ważne jest też, czy za nowymi rozwiązaniami, idą zmiany kwalifikacji pracowników.
W zeszłym roku do konkursu spłynęło blisko 40 zgłoszeń. W każdej z kategorii było ich więcej, niż w pierwszej premierowej edycji. Dominowały firmy z Nowej Soli, ale zgłoszenia przygotowały też firmy z Kożuchowa, Nowego Miasteczka, Siedliska, czy Otynia. Zwycięzcami zostali prawdziwi liderzy, firmy z branży samochodowej, produkcji figur ogrodowych, maszyn przemysłowych i doradztwa prawnego.
Jerzy Ostrouch, wojewoda lubuski powiedział członkom kapituły – „Gratuluje ciekawej i ważnej inicjatywy promującej działalność lokalnych przedsiębiorców, którzy zasługują na miano gospodarczych ambasadorów. Życzę sukcesu organizacyjnego i satysfakcji z tego przedsięwzięcia".
Harmonogram konkursu:
§ 25 września – start konkursu
§ 18 października – termin przyjmowania zgłoszeń
§ 25 października – zakończenie oceny formalnej
§ 20 listopada – zakończenie spotkań z firmami
§ grudzień – Gala Ambasadora
Kategorie nagród:
§ Ambasador małego biznesu (firmy do 10 pracowników)
§ Ambasador średniego biznesu (firmy do 50 pracowników)
§ Ambasador dużego biznesu (firmy powyżej 50 pracowników)
§ Ambasador CSR (firmy odpowiedzialne społecznie)
§ Ambasador innowacyjności (firmy wdrażające nowe rozwiązania)
Skład kapituły:
§ Krzysztof Irek, dyrektor Aglomeracji Zielonogórskiej
§ Patrycja Izydorek, OPZL
§ Waldemar Jacheć, przewodniczący komisji gospodarki rady miasta
§ Marian Kaczkowski, starszy Cechu Rzemiosł Różnych i Przedsiębiorczości
§ Andrzej Matłoka, prezes parku naukowo-technologicznego Interior, zastępca przewodniczącego kapituły
§ Jarosław Nieradka, dyrektor OPZL
§ Monika Owczarek, redaktor naczelny Tygodnika Krąg
§ Zbigniew Paruszewski, dyrektor zarządzający Lumel S.A.
§ Łukasz Rut, kierownik oddziału OPZL w Nowej Soli
§ Piotr Szyszko, przewodniczący nowosolskiej rady miasta
§ Bogumiła Ulanowska, Omni Modo, członek zarządu OPZL, przewodnicząca kapituły
Patroni honorowi:
§ Jerzy Ostrouch, wojewoda lubuski
§ Elżbieta Polak, marszałek lubuski
§ Wadim Tyszkiewicz, prezydent Nowej Soli
§ Józef Suszyński, starosta nowosolski
Biuro nagrody:
Oddział OPZL w Nowej Soli
ul. Inżynierska 8 (Park Interior)
67-100 Nowa Sól
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
www.ambasador.opzl.pl
Lista zwycięzców edycji 2012:
Ambasador Małego Biznesu:
Kancelaria Adwokacka Mariusz Ratajczak
Statuetka Ambasadora
Ambasador Średniego Biznesu:
Malpol Zdzisław Malczuk
Statuetka Ambasadora
Ambasador Dużego Biznesu:
Technical Sp. z o.o.
Statuetka Ambasadora
Ambasador CSR:
Gedia Poland Assembly Sp. z o.o.
Statuetka Ambasadora
Aby wziąć udział w konkursie, należy ściągnąć prosty formularz zgłoszeniowy z www.ambasador.opzl.pl i dostarczyć go do biura nagrody do dnia 18.10.2013.
Prezydent Nowej Soli Wadim Tyszkiewicz spotkał się dziś z prezesem Zarządu Okręgu PZW Zielona Góra Mirosławem Kamińskim, dyrektorem biura Wojciechem Raunke i rzecznikiem prasowym Zarządu Danielem Sawickim.
Rozmowy dotyczyły podsumowania współpracy i organizacji zawodów wędkarskich Złota Rybka, które we wrześniu odbyły się w Nowej Soli. Panowie wymienili się upominkami i rozmawiali o organizacji kolejnej Złotej Rybki, która wróci do Nowej Soli w roku 2015. W przyszłym roku impreza odbędzie się w Krośnie Odrzańskim.
Najbardziej "internetowym" miastem w województwie lubuskim pod względem aktywności małych i średnich przedsiębiorców w sieci została Nowa Sól. Tym samym, jako 1 z 16 miast w Polsce liczących poniżej 100 tys. mieszkańców, zyskał prestiżowe miano Google eMiasta. Nagrodę wręczono we wtorek, 1 października br., podczas uroczystej konferencji prasowej w siedzibie Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubuskiego w Zielonej Górze.
Nowa Sól może być wzorem do naśladowania dla innych miast w regionie pod kątem rozwoju małych i średnich firm w internecie. Jako zdobywca nagrody Google eMiasta, należy do ścisłej czołówki miast w Polsce liczących poniżej 100 tysięcy mieszkańców, które wyróżniają się wysokim poziomem aktywności przedsiębiorców w sieci.
Ranking eMiast powstał w oparciu o wyniki badania przeprowadzonego przez firmę badawczą IPSOS, w którym przedsiębiorcy odpowiadali na pytania związane z ich działalnością biznesową online. Kryteria, jakimi kierowano się przy tworzeniu zestawienia Google eMiasta to m.in. fakt posiadania przez firmy własnej strony internetowej, dostosowania jej do użytkowników urządzeń mobilnych (np. smartfonów, tabletów), prowadzenie działań sprzedażowych za pośrednictwem sklepu internetowego, prowadzenie działań reklamowych w internecie czy obecność w serwisach społecznościowych.
Nowa Sól znalazł się na szczycie rankingu Google eMiasta w województwie lubuskim.
Biorąc pod uwagę fakt, że takich miast jak nasze jest w całej Polsce ponad 800, tytuł eMiasta ma dla nas szczególne znaczenie. Rozwój lokalnej przedsiębiorczości to ważny punkt w programie działań prowadzonych przez miasto. Wierzymy, że to właśnie dzięki infrastrukturze i narzędziom internetowym usprawniającym prowadzenie firmy, przedsiębiorcy z Nowej Soli mogą zwiększać swoją konkurencyjność na rynku krajowym, a nawet zdobywać rynki zagraniczne. Chcemy ich w tym wspierać - mówi Wadim Tyszkiewicz, prezydent Nowej Soli.
Tymczasem, jak wynika z badania "Internetowa Rewolucja bez Granic" przeprowadzonego przez Millward Brown SMG/KRC, przedsiębiorcy w Polsce nadal nie postrzegają internetu jako narzędzia ekspansji i rozwoju własnej firmy, choć coraz częściej wykorzystują globalną sieć w działalności biznesowej. Niestety, wiąże się to przede wszystkim z wykorzystaniem jedynie poczty elektronicznej (ponad 90%), podczas gdy stronę internetową posiada niewiele ponad połowa polskich MŚP (54%). Niewielu przedsiębiorców ma też świadomość możliwości, jakie daje internet w obszarze dotarcia do klientów międzynarodowych czy ekspansji zagranicznej.
Polscy przedsiębiorcy wykorzystują internet jako narzędzie pracy - to dobrze. Ale, niestety, nadal większość z nich nie wykorzystuje potencjału internetu w kontekście dotarcia do szerokiego grona klientów czy skutecznych działań reklamowych. A ten jest ogromny. Internet jest dziś dla Polaków głównym źródłem informacji na temat interesujących ich zagadnień, w tym poszukiwanych produktów czy usług. Firma, która dostarczy im te informacje w przyjemny i przystępny sposób, automatycznie wygrywa z konkurencją - mówi Piotr Zalewski z Google Polska.
Są jednak w Polsce tacy mali i średni przedsiębiorcy, którzy sięgają po bardziej zaawansowane narzędzia internetowe niż poczta e-mail, np. e-sklep czy reklamę w internecie. Dzięki temu ich firmy nie tylko dynamiczniej się rozwijają, ale też odnoszą sukcesy na większych rynkach.
Małe i średnie firmy mogą korzystać z dostępnych narzędzi internetowych w ramach ogólnopolskiego projektu Internetowa Rewolucja. Biorąc udział w akcji, mogą za darmo zarejestrować adres internetowy (domenę), stworzyć pierwszą stronę internetową, umieścić wizytówkę na internetowych mapach, wypróbować kampanię reklamową w sieci oraz dowiedzieć się więcej o obecności online i efektywnym wykorzystaniu internetu w swojej działalności. Tegoroczna edycja projektu - Internetowa Rewolucja bez Granic - ma na celu pokazanie, że internet może zwiększyć szanse małych i średnich firm w Polsce na ekspansję zagraniczną w internecie. Projekt jest realizowany od 2009 roku przez Google, home.pl i Konfederację Lewiatan, pod patronatem Ministerstwa Gospodarki.
Więcej informacji: www.internetowarewolucja.pl
***
Informacje o organizatorach i partnerach akcji Internetowa Rewolucja:
Ministerstwo Gospodarki jest profesjonalną, skuteczną oraz wiarygodną, opartą na nowych technologiach instytucją, która realizuje w dialogu z partnerami społecznymi politykę gospodarczą rządu, także poprzez aktywne uczestnictwo w pracach Unii Europejskiej oraz organizacji międzynarodowych. Misją Ministerstwa Gospodarki jest stworzenie najlepszych w Europie warunków prowadzenia działalności gospodarczej poprzez realizację priorytetów strategicznych takich jak: wspieranie przedsiębiorczości, innowacyjności i konkurencyjności; wprowadzenie lepszych regulacji prawnych; ustanowienie partnerstwa dla rozwoju gospodarczego; zwiększenia aktywności na rynku międzynarodowym; zapewnienie bezpieczeństwa gospodarczego kraju i wprowadzenie usprawnień administracyjnych.
Konfederacja Lewiatan zabiega o konkurencyjność polskiej gospodarki i sukces polskich przedsiębiorstw. Skupia 59 branżowych i regionalnych związków pracodawców oraz 24 członków indywidualnych – łącznie reprezentuje 3500 firm, zatrudniających ponad sześćset pięćdziesiąt tysięcy pracowników. Lewiatan stawia na wysoką jakość ekspertyzy prawnej i ekonomicznej. Tworzą ją eksperci biura konfederacji we współpracy ze specjalistami z firm członkowskich, wspierani przez grono wybitnych specjalistów. Konfederacja Lewiatan jako jedyna polska organizacja pracodawców ma swoje biuro w Brukseli i jest członkiem BUSINESSEUROPE, największej organizacji pracodawców w Unii Europejskiej.
Google jest globalnym liderem technologicznym, skupiającym się na dostarczaniu rozwiązań, które ułatwiają ludziom dostęp do informacji. Innowacje Google w zakresie wyszukiwania w internecie i reklamy sprawiły, że strona firmy jest najpopularniejszym miejscem w sieci, a marka jedną z najbardziej rozpoznawalnych na świecie.
home.pl to największy dostawca usług internetowych dla małych i średnich przedsiębiorstw w Europie Środkowo-Wschodniej. Firma specjalizuje się w hostingu serwisów internetowych, systemów kont poczty elektronicznej oraz udostępnianiu aplikacji biznesowych przez internet. Z jej usług korzysta ponad milion użytkowników. home.pl jest największym Partnerem Naukowej i Akademickiej Sieci Komputerowej w zakresie usług rejestracji domeny krajowej .PL. home.pl jest zdobywcą wielu prestiżowych nagród i wyróżnień. Firma konsultingowa Deloitte uznała home.pl za najszybciej rozwijającą się polską spółkę technologiczną w rankingu FAST50 CE. home.pl stale współpracuje ze światowymi liderami technologicznymi w celu rozwoju oferty. Do grona kluczowych partnerów firmy należą m.in. AMD, Google, Microsoft. W roku 2009 firma otrzymała Złoty Laur Konsumenta oraz wdrożyła standardy zarządzania bezpieczeństwem informacji ISO 27001.
We wtorek 22 września Nowa Sól dołącza do Europejskiego Dnia bez Samochodu. Przejazdy Subbusem na wszystkich liniach będą darmowe.
Więcej…17 września obchodzimy dwie ważne dla naszego kraju daty. Tego dnia w roku 1939 doszło do napaści Rosji Sowieckiej na Polskę.
Więcej…Ostatnim elementem remontu dworca, który jest siedzibą Centrum Obsługi Pasażerów oraz Straży Miejskiej, jest remont elewacji budynku.
Więcej…