W Nowej Soli zakończono realizację zadania "Usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu gminy Nowa Sól- Miasto – edycja 2018"
Projekt miał na celu wsparcie finansowe właścicieli nieruchomości, na których terenie zlokalizowane są budynki zabudowane materiałami zawierającymi azbest, zgodnie z założeniami „Programu usuwania wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Nowa Sól - Miasto na lata 2015-2032.”
Celem zadania było usunięcie jak największej ilości szkodliwych wyrobów zawierających azbest.
W wyniku realizacji zadania przekazano do unieszkodliwienia 25,43 Mg odpadów niebezpiecznych zawierających azbest. Łączny koszt zadania wyniósł 10.966,45 zł.
Dotację na realizację zadania Gmina otrzymała z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w wysokości 10.966,45 zł co stanowi 100% kosztów kwalifikowanych realizacji zadania.