Od czwartku 27 kwietnia w kasie Urzędu Miasta oraz w Urzędzie Stanu Cywilnego,można dokonywać płatności kartą i telefonem.
Stosowną uchwałę w tej sprawie podjęła Rada Miasta. Urząd skorzystał z rządowego programu Ministerstwa Rozwoju, który upowszechnia płatności bezgotówkowe w jednostkach administracji publicznej.
Możliwość dokonywania płatności bezgotówkowych w urzędzie jest jednym z oczekiwań nowoczesnego społeczeństwa. Rozpoczęcie przyjmowania np. podatków i opłat w formie bezgotówkowej przekłada się na pozytywne postrzeganie urzędów, jako innowacyjnych i przyjaznych mieszkańcom.
Najważniejsze korzyści dla samorządów z wprowadzenia płatności bezgotówkowych to:
* wygoda klientów,
* sprawniejsza obsługa przez urzędników, ale również usprawnienie prac
całego urzędu,
* mniejsze koszty i oszczędność czasu,
* bezpieczeństwo transakcji.
Ministerstwo Rozwoju (MR) chce umożliwić urzędom przyjmowanie płatności bezgotówkowych. Obecnie tylko ok. 10 proc. jednostek samorządu terytorialnego oferuje obywatelom taką funkcjonalność, mimo że obrót bezgotówkowy staje się coraz bardziej powszechny.
MR razem z Krajową Izbą Rozliczeniową S.A. prowadzi prace nad upowszechnieniem płatności bezgotówkowych. Działania realizowane są w ramach Programu upowszechnienia płatności bezgotówkowych w jednostkach administracji publicznej. Celem tego przedsięwzięcia jest opracowanie i wdrożenie modelu akceptacji płatności bezgotówkowych z wykorzystaniem terminali POS i użyciem WebPOS Paybynet w jednostkach administracji publicznej, który będzie bezpłatny zarówno dla urzędu, jak i dla klientów.
Program obejmuje:
* urzędy marszałkowskie,
* urzędy miast i gmin,
* starostwa powiatowe,
* urzędy wojewódzkie,
* Policję.
Płacąc kartą lub telefonem ani urząd, ani płacący nie ponoszą dodatkowych kosztów.