poludniowa obwodnicaPrezydent Wadim Tyszkiewicz oraz wiceprezydent Jacek Milewski wzięli udział w symbolicznym otwarciu budowy południowej obwodnicy Nowej Soli. Obwodnicę finansuje Zarząd Województwa Lubuskiego z dofinansowaniem pieniędzy unijnych z LRPO (przeszło 37 milionów złotych). Wykonawcą inwestycji jest Zarząd Dróg Wojewódzkich, koszt to 46 milionów złotych. Gospodarzem spotkania, była marszałek województwa Elżbieta Polak.

Budowa Obwodnicy Nowej Soli - Etap I

Całkowita wartość projektu: 46,59 mln zł (w tym: 42, 7 mln roboty budowlane, 0,33 mln Inżynier projektu, 2,56 mln wykup gruntów, 1 mln dokumentacja techniczna).

Wartość dofinansowania środkami LRPO: 37,82 mln zł

Wkład budżetu województwa: 8,77 mln PLN

Zadanie „Budowa obwodnicy Nowej Soli – Etap I" jest ujęte w Indykatywnym Planie Inwestycyjnym Lubuskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007 – 2013, w ramach Priorytetu 1. Rozwój infrastruktury wzmacniającej konkurencyjność regionu, Działanie 1.1. Poprawa stanu infrastruktury transportowej w regionie.

Projekt polega na budowie obwodnicy Nowej Soli. Planowana trasa przebiega na początkowej długości na terenie gminy Nowa Sól głównie przez tereny leśne, a na pozostałej długości na terenie Miasta Nowa Sól przez tereny przemysłowe i zalewowe, przy czym pomiędzy linią kolejową a ul. Głogowską przez zwartą zabudowę mieszkaniową.

W ramach obwodnicy powstanie droga o długości 4.860 km. Budowa obwodnicy obejmuje budowę:

- 2 skanalizowanych skrzyżowań,

- 1 skrzyżowania typu rondo z ul. Przyszłości,

- kanalizacji deszczowej na całej długości trasy,

- wiaduktu WK-1 nad linią kolejową nr 273 Wrocław-Szczecin,

- przejazdu drogowego WD-1 nad obwodnicą,

- przepustów,

- oświetlenia w obrębie ronda oraz wiaduktu,

- zbiorników odparowujących,

- chodników zlokalizowanych od projektowanego ronda z ul. Przyszłości do ul. Głogowskiej o łącznej długości 1650 m i szerokości od 1,5 ÷ 2,5 m,

- ciągu pieszo-rowerowego zlokalizowanego w okolicy projektowanego ronda w km 3+618,70 w ciągu ul. Przyszłości o łącznej długości ok. 170 m,

- dróg do obsługi przyległego terenu na całej długości projektowanego odcinka tzw. drogi zbiorcze.

Trasa obejścia połączy istniejące drogi wojewódzkie nr 315 oraz 297 i pozwoli na przeniesienie ruchu tranzytowego z gęstej i ciasnej zabudowy m. Nowa Sól poza granice terenu zabudowanego. Skróci się czas przejazdu przez miasto i zwiększy się komfort jazdy oraz poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego. Budowa obwodnicy ograniczy negatywny wpływ transportu na środowisko i warunki życia, zmniejszy zanieczyszczenie powietrza oraz wpłynie na poprawę klimatu akustycznego, zlikwiduje uciążliwe drgania powodujące niszczenie budynków. Realizacja tego projektu pozwoli na zwiększenie potencjału ekonomicznego regionu – skomunikuje strefę KSSSE oraz stworzy połączenie istniejącej północnej strefy KSSSE bezpośrednio z kierunkiem na Poznań.

Zobacz także

Darmowe przejazdy autobusami 22 września

We wtorek 22 września Nowa Sól dołącza do Europejskiego Dnia bez Samochodu. Przejazdy Subbusem na wszystkich liniach będą darmowe.

Więcej…

17 września - Nowa Sól pamięta!

17 września obchodzimy dwie ważne dla naszego kraju daty. Tego dnia w roku 1939 doszło do napaści Rosji Sowieckiej na Polskę.

Więcej…

Rozpoczął się remont elewacji dworca PKP w Nowej Soli

Ostatnim elementem remontu dworca, który jest siedzibą Centrum Obsługi Pasażerów oraz Straży Miejskiej, jest remont elewacji budynku. 

Więcej…