pileczkaPrezydent Wadim Tyszkiewicz objął patronat nad turniejem międzygimnazjalnym "Niech śpi nuda".  Organizatorem  jest dyrektor Gimnazjum nr 3 w Nowej Soli, a sam turniej potrwa od maja do czerwca. Finał rywalizacji odbędzie się 13 czerwca i mamy nadzieję, że będzie to jednak szczęsliwa data:). 

 

ZASADY RYWALIZACJI

1. Turniej w swej fazie wstępnej obejmuje rywalizację sportową.

2. Ustala się następujące konkurencje sportowe:

 piłka siatkowa dziewcząt i chłopców,

 piłka koszykowa dziewcząt i chłopców,

 unihocej dziewcząt i chłopców

 piłka nożna dziewcząt i chłopców

 piłka ręczna chłopców i dziewcząt.

3. Szczegółowy harmonogram i miejsce rozgrywek opracują wytypowani przez dyrektorów gimnazjów nauczyciele wychowania fizycznego.

4. Zasady rywalizacji sportowej.

 Piłka siatkowa. Drużyny rywalizują systemem „każdy z każdym" do dwóch wygranych setów. Sety – do uzyskania 25 pkt (lub przewaga 2).Trzeci set do 15 pkt.

 Piłka koszykowa. Rywalizacja każdy z każdym 4x5 min (ewentualna dogrywka 2x2 min, ostatecznie do uzyskania przewagi przez jedna z drużyn („złoty punkt/punkty")

 Unihoc, piłka nożna i ręczna. System „każdy z każdym" 2x20 min (ewentualna dogrywka 2x3 min i seria rzutów karnych lub do pierwszej pomyłki)

Zasady punktacji.

Za zwycięstwo w danym meczu drużyna uzyskuje 2 pkt, za porażkę – 1 pkt, za walkower 0 pkt. ( w piłce siatkowej 2:0, w piłce koszykowej 2:0, w pozostałych 3:0)

Po zakończeniu rywalizacji w poszczególnych konkurencjach organizatorzy ustalają końcową tabelę danej konkurencji. O kolejności decydują: uzyskane punkty, jeśli ta jest równa – bilans bezpośredniego spotkania zainteresowanych drużyn. Jeśli wszystkie drużyny uzyskują tyle samo punktów o kolejności decyduje większa różnica zdobytych bramek, punktów, setów.

Za pierwsze miejsce w tabeli drużyna zdobywa 2 pkt, za drugie 1 pkt, za trzecie 0 pkt.

Ex aequo 1,2 miejsce – po 2 pkt., trzecie – 0 pkt., ex aequo 2,3 miejsce – po 1 pkt.(zwycięzca 2 pkt)., ex aequo 1,2,3 miejsce – wszyscy po 1 pkt

Za część sportową szkoła może uzyskać maksymalnie 20 pkt

Sędziami poszczególnych spotkań są nauczyciele w-f poszczególnych gimnazjów.

Uczeń może reprezentować szkołę tylko w jednej konkurencji.

Do finału szkoły przystępują z taką ilością punktów, jaką uzyskała w części sportowej.

Finał odbywać się będzie w konkurencjach wiedzy ogólnej wg poniższych propozycji:

 Słów cięcie-gięcie

 Geografia na literę...

 Suma wagi

 Matematyczne rozkosze łamania głowy

 Kim jestem?

 Omnibusy

 Konkurencja niespodzianka

 Moja Nowa Sól

Opis konkurencji stanowi załącznik do niniejszego Regulaminu.

Uczeń może reprezentować szkołę tylko w jednej konkurencji.

Za zwycięstwo w każdej konkurencji drużyna otrzymuje 3 pkt, za drugie miejsce 2 pkt za trzecie – 1 pkt. Nie wystawienie drużyny – 0 pkt. Ex aequo 1i 2 miejsce po 3 pkt za trzecie 1 pkt, ex aequo 2 i 3 miejsce po 2 pkt (zwycięzca 3 pkt), ex aequo 1, 2 i 3 miejsce po 2 pkt.

Zwycięzcą turnieju zostaje ta drużyna, która w sumie za konkurencje sportowe i wiedzy ogólnej otrzymała najwięcej punktów. Przy równej liczbie punktów o zwycięstwie i kolejnych miejscach decyduje większa liczba punktów w finale, a w ostateczności – losowanie.

Przewodniczącym jury jest Pan Krzysztof MARCINIEC, Sekretarz Miasta Nowa Sól, a pozostałymi sędziami - wicedyrektorzy gimnazjów.

OPIS KONKURENCJI FINAŁOWYCH

KONKURENCJA NIESPODZIEWANA.

Dwuosobowe drużyny otrzymują monetę 5 zł i pod opieką nauczyciela innej szkoły wyruszają na miasto aby rozmienić monetę możliwie jak najdrobniej. Mają na to max. ¾ godz. Po tym czasie drużyna zostaje zdyskwalifikowana. Zwycięża drużyna, która rozmieni 5 zł na jak największą ilość monet (max. 500 szt).

Uczniowie G1 wychodzą pod opieką nauczyciela G2, uczeń G2 – nauczyciel G3, uczeń G3 – nauczyciel G1.

1. SŁÓW CIĘCIE – GIĘCIE

W konkurencji biorą udział 2-osobowe drużyny. Prowadzący losuje z urny 5 spółgłosek (nie wracają do urny) i 3 samogłoski (powracają do urny). Zadaniem uczestników jest utworzenie słów z wylosowanych liter. Słowa te muszą być rzeczownikami pospolitymi ( pisanymi małą literą) w 1 os. l poj.( chyba, że istnieją w liczbie mnogiej, np. nożyce ).Litery w danym słowie mogą być użyte tylko tyle razy, ile były wylosowane. Zabawę powtarzamy dwukrotnie. Zwycięża szkoła, która ułoży najwięcej poprawnych słów.

Czas trwania konkurencji 2 x 4 minuty.

2. GEOGRAFIA NA LITERĘ

W zabawie biorą udział 2 osobowe drużyny. Prowadzący losuje z urny 1 spółgłoskę i 1 samogłoskę. Zadaniem uczestników jest ułożenie nazw geograficznych o początkowej literze zgodnej z wylosowaną spółgłoską i zawierającą daną samogłoskę, np. wylosowano k oraz i. podajemy np. Kielce, Kwisa... Nazwy mogą być dwuwyrazowe, np. Kalwaria Zebrzydowska pod warunkiem, że pierwszy człon nazwy spełnia powyższe kryteria.

Zwycięża drużyna, która poda największą ilość nazw

Czas trwania 5 minuty.

3. SUMA WAGI

W grze biorą udział 2 osobowe drużyny. Prowadzący zaprasza na scenę 3 osoby z publiczności. Zadaniem uczestników jest podanie sumy wagi zaproszonych osób. Po podaniu przez drużyny swoich odpowiedzi następuje ważenie osób i sumowanie ich wagi. Zwycięża drużyna, która najdokładniej oszacowała sumę wagi.

4. MATEMATYCZNE ROZKOSZE ŁAMANIA GŁOWY

W grze biorą udział 2 osobowe drużyny. Prowadzący losuje z urny 2 cyfry (wracają do urny), które tworzą liczbę dwucyfrową w kolejności wylosowanych cyfr. Np. wylosowano 3 i 4; tworzymy liczbę 34 a nie 43. Następnie losuje się 4 cyfry pomocnicze (wracają do urny). Zadaniem uczniów jest wykonanie takich poprawnych działań matematycznych aby z cyfr pomocniczych otrzymać utworzoną liczbę. Wolno używać wszystkich znaków działań, nawiasów, potęg.

Wykładnik potęgi i stopień pierwiastka nie jest uważane jako wykorzystanie wylosowanej cyfry. Należy wykorzystać wszystkie cyfry pomocnicze i tylko tyle razy ile była wylosowana.

Zwycięża drużyna, która jako pierwsza otrzymała dana liczbę. Jeżeli nikt jej nie zbudował w ciągu 4 min o kolejności decyduje najdokładniejsze przybliżenie szukanej liczby.

5. KIM JESTEM?

W zabawie biorą udział dwuosobowe drużyny. Gra polega na odgadnięciu nazwiska znanej polskiej postaci współczesnej lub historycznej(autentycznej).Uczniowie zadają pytania prowadzącemu w takiej postaci aby odpowiedź brzmiała „tak" lub „nie".

Zwycięża drużyna, która mniejszą liczbą pytań rozszyfruje postać. Drużyna ma do dyspozycji max.10 pytań. Pytania należy zadawać w drugiej os. l. poj. Odgadnięcie postaci ma stwierdzenie: jesteś(nazywasz się) Jan Kowalski i nie liczy się jako kolejne pytanie, chyba , że odgadujący nie odgadł postaci.

Każda szkoła przygotowuje po trzy propozycje, spośród których prowadzący wybiera jedną do odgadnięcia. Sugeruje się, aby przedstawione propozycje nie były zbyt kontrowersyjne i aby były postaciami pozytywnymi.

Odgadywane osoby przygotowują: G 1 dla G 2, G 2 dla G 3, G 3 dla G 1

6. OMNIBUSY

W grze biorą udział 2 osobowe drużyny. Zabawa polega na podaniu max. dużej liczby nazwisk osób związanych z wylosowanymi dziedzinami. Prowadzący losuje z urny 2 z następujących dziedzin: literatura, polityka, sport, muzyka, technika, przyroda, malarstwo i rzeźba, historia, aktorzy.

Zawodnicy otrzymują kartki z podziałem na litery. Wpisywane nazwiska muszą się rozpocząć daną literą. Kolejne nazwiska na tę samą literę można dopisywać, jeżeli wpisano nazwiska rozpoczynające się minimum 12 różnymi literami. Czas trwania – 5 min. Zwycięża drużyna, która 

Finał turnieju odbędzie się 13 czerwca 2012 r. o godz. 11.00 w hali sportowej ZSP

Nr 1 „Elektryk" w Nowej Soli, ul. Piłsudskiego

Zobacz także

Darmowe przejazdy autobusami 22 września

We wtorek 22 września Nowa Sól dołącza do Europejskiego Dnia bez Samochodu. Przejazdy Subbusem na wszystkich liniach będą darmowe.

Więcej…

17 września - Nowa Sól pamięta!

17 września obchodzimy dwie ważne dla naszego kraju daty. Tego dnia w roku 1939 doszło do napaści Rosji Sowieckiej na Polskę.

Więcej…

Rozpoczął się remont elewacji dworca PKP w Nowej Soli

Ostatnim elementem remontu dworca, który jest siedzibą Centrum Obsługi Pasażerów oraz Straży Miejskiej, jest remont elewacji budynku. 

Więcej…