Po raz drugi Miasto otrzymało od  WFOŚiGW pieniądze na dofinansowanie wniosków złożonych przez Nowosolan na usunięcie azbestu. Do naszego Urzędu wpłynęło ich 19. Zadanie tak jak w zeszłym roku polegać będzie na demontażu, transporcie oraz utylizacji materiałów zawierających azbest, zlokalizowanych na terenie Gminy Nowa Sól – Miasto. Wykonywane będzie przez firmę zewnętrzną, która spełni wszystkie wymogi prawne. Zadanie realizowane będzie przy nieruchomościach osób fizycznych i prawnych, które zgłosiły w Urzędzie Miejskim w Nowej Soli chęć usunięcia i utylizacji posiadanych lub użytkowanych wyrobów azbestowych. Po demontażu, wyroby zawierające azbest zostaną odpowiednio zabezpieczone, a następnie przetransportowane na przystosowane do przyjmowania tego rodzaju odpadów składowisko. Po dotarciu na składowisko odpady zostaną zutylizowane. Środki na  zakupu i montaż nowych materiałów budowlanych ( np. pokryć dachowych ) zabezpieczyć musi sobie właściciel nieruchomości. W tym roku usuniemy z terenu Miasta około 19 ton azbestu.

 

 

Zobacz także

Darmowe przejazdy autobusami 22 września

We wtorek 22 września Nowa Sól dołącza do Europejskiego Dnia bez Samochodu. Przejazdy Subbusem na wszystkich liniach będą darmowe.

Więcej…

17 września - Nowa Sól pamięta!

17 września obchodzimy dwie ważne dla naszego kraju daty. Tego dnia w roku 1939 doszło do napaści Rosji Sowieckiej na Polskę.

Więcej…

Rozpoczął się remont elewacji dworca PKP w Nowej Soli

Ostatnim elementem remontu dworca, który jest siedzibą Centrum Obsługi Pasażerów oraz Straży Miejskiej, jest remont elewacji budynku. 

Więcej…