„Usunięcie i utylizacja wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Nowa Sól – Miasto”
Gmina Nowa Sól - Miasto na podstawie umowy dotacji numer 2015/OZ-po-az/058/D z dnia 30.10.2015 r.otrzymała dofinansowanie na realizację zadania polegającego na „Usunięciu i utylizacji wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Nowa Sól – Miasto” w wysokości 40.238,40 zł w formie dotacji na cele bieżące stanowiącej 100% kosztów kwalifikowanych zadania.
Dofinansowanie jest przyznawane w ramach Programu NFOŚiGW pn.: Gospodarowanie odpadami innymi niż komunalne; Część II – „Usuwanie wyrobów zawierających azbest”, zgodnie z przyjętymi zasadami i warunkami dofinansowania przez WFOŚiGW w Zielonej Górze przedsięwzięć związanych z realizacją gminnych programów usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest przy udziale środków NFOŚiGW.
Na powyższą łączną kwotę dofinansowania składają się:
· 20.119,20 zł – dotacja NFOŚiGW w Warszawie, w wysokości 50% kosztów kwalifikowanych,
· 20.119,20 zł – dotacja WFOŚiGW w Zielonej Górze, w wysokości 50% kosztów kwalifikowanych.
Odbiór i demontaż wyrobów zawierających azbest odbywał się od połowy kwietnia do końca czerwca br. W ramach ww. zadania, z 18 nieruchomości, znajdujących się na terenie Gminy Nowa Sól - Miasto (stanowiących własność osób fizycznych i prawnych ), usunięto 104,06 Mg azbestu, stanowiącego odpad niebezpieczny.
Wykonie zadania odbywało się dla wnioskodawców bezkosztowo.