Z danych ewidencji działalności gospodarczej prowadzonej przez Prezydenta Miasta Nowej Soli wynika, że wielu przedsiębiorców prowadzi działalność na podstawie zaświadczeń o wpisie do ewidencji wydanych przed 2008 roku i do tej pory nieaktualizowanych.
W związku z powyższym zwracamy się z prośbą do wszystkich przedsiębiorców o sprawdzenie wpisów do ewidencji. Jeśli ostatni wpis (lub zmiana) wydana została przed 2008 rokiem przedsiębiorca powinien dostosować posiadany wpis , do obowiązujących przepisów prawa.
Aktualizacja danych dotyczy:
- numerów PESEL i NIP;
- rodzajów działalności określonych zgodnie z Polską Klasyfikacją Działalności (PKD 2007),
- oznaczenia przedsiębiorcy- według Kodeksu Cywilnego- imię nazwisko
i ewentualna nazwa.
Zgodnie z art. 33 ustawy z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej (Dz. U. z 2010 r. Nr 220, poz.1447 - tekst jednolity z późn. zm) w obrocie gospodarczym,
to przedsiębiorca będzie ponosił konsekwencje braku aktualizacji wpisu.
Aktualizacji danych należy dokonać poprzez wniosek EDG-1, złożony osobiście lub przez pełnomocnika w Urzędzie Miejskim w Nowej Soli ul. Piłsudskiego 12 pok. 113 w godzinach pracy Urzędu.